Педагогічна скарбничка

Процес навчання – це не автоматичне „вкладання” в голову  учня навчального матеріалу. Цей процес потребує напруженої розумової праці, особистої активності дитини в ньому. Пояснення і демонстрація самі по собі ніколи не дають справжніх стійких знань. Цього можна досягти лише за допомогою нових технологій навчання, в процесі яких учні залучаються до пізнавально-навчальної діяльності. До таких технологій належать інтерактивні, проектні, інформаційні, модульно-розвивальні тощо.
Сутність інтерактивного навчання полягає в тому, що вчитель організовує пізнавальну діяльність учня таким чином, що він самостійно розв’язує певні ситуації, проблеми, спираючись на свої потенційні можливості і вже набуті знання в процесі взаємодії „учень – інформація”, „учень – ситуація”, „учень – проблема”, „учень – учень”, „учень – група”, „учень – вчитель” тощо.
Під час інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншим людьми, з комп’ютером, критично мислити, приймати продумані рішення.

 Інтерактивні технології навчання
Колективна (кооперативна) форма навчання діяльності учнів – це форма організації навчання в групах, об’єднаних спільною навчальною метою.
1.                 Робота в парах. Така форма роботи дає учням час подумати, обмінятися ідеями з товаришем, вчить висловлювати і захищати свою думку, сприяє розвитку навичок спілкування, виховує почуття відповідальності.
2.                 Ротаційні (змінювані) трійки. Цей варіант   навчання сприяє активному ґрунтовному аналізу  та обговоренню нового матеріалу з метою його осмислення, засвоєння та закріплення.
3.                Два – чотири – всі разом. Цей варіант роботи в групах використовується під час закріплення та засвоєння нового матеріалу з метою його аналізу та осмислення; розвиває навики спілкування в групі, вміння переконувати та вести дискусію.
4.                 Карусель. Застосовується під час інтенсивної перевірки обсягу і глибини наявних знань; найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами зі спілкування.
5.                 Робота в малих групах.  Роботу в малих групах варто використовувати для вирішення складних питань, що потребують колективного міркування. Варіанти організації роботи груп: „Діалог”, „Синтез думок”, „Спільний проект”, „Пошук інформації”, „Коло ідей”.
6.                 Акваріум. Такий варіант роботи полягає у створенні кількох груп, одна з яких є центральною і отримує завдання для проведення групової дискусії.
          
2. Технології колективно-групового навчання
1.                 Обговорення проблеми в загальному колі. Увесь клас обговорює проблему чи ідею, що стосується певної теми. Учні висловлюються за бажанням. Обговорення триває, доки є бажаючі висловитись. Варіанти технології: „Мікрофон”, „Незакінчене речення”.
2.                 Мозковий штурм.  Використовується для розв’язання складних задач або для пошуку різних способів розв’язання однієї задачі. Мета „мозкового штурму” – зібрати якомога більше ідей від усіх учнів протягом обмеженого часу.
3.                 Навчаючи вчусь. Цей метод дає можливість учням передати свої знання іншим учням. Використовується під час вивчення великого обсягу інформації, яка ділиться на окремі „порції”, кожна з яких опрацьовується і подається окремою групою, а також під час узагальнення та повторення вивченого. Варіанти технології: „Кожен вчить кожного”,  „Броунівський рух”, „Ажурна пилка”.

3. Технології ситуативного моделювання
1.                 Метод реклами. Він зацікавлює учнів своєю новизною, сучасністю. Його доцільно застосовувати під час повідомлення теми та мети уроку, пропедевтики знань, при введенні нових понять, термінів.
2.                 Метод презентації. Його можна використовувати на уроці будь-якого типу. Часто доцільно використовувати під час повторення матеріалу. Учні вже багато знають про питання, що розглядається, тому можуть цілісно, зв’язно і цікаво розповісти про нього. Презентації можуть бути усними, письмовими, комп’ютерними.
Урок 1
Рахунки бухгалтерського  обліку;

Урок 2
Оборотні відомості за синтетичними рахунками;

Урок 3
Нарахування виплат по тимчасовій непрацездатності;

Урок 4
Облік грошових коштів; 

Урок 5
Облік розрахунків з підзвітними особами;

        Організація самостійної роботи учнів на уроці

  Навчально-методичний комплекс
 по темі: "Рахунки бухгалтерського обліку і подвійний запис"  ;

Педагогічні ідеї та знахідки

        Словник банківських термінів 

             Довідник з фінансів

 Стаття"Основні ідеї інтерактивних технологій навчання та їх місце в управлінні підприємством"
   




Немає коментарів:

Дописати коментар